Fotografia produktowa

Fotografia produktowa w bardzo silny sposób wspomaga i zwiększa sprzedaż. Nic nie sprzedaje tak dobrze jak obraz! Atrakcyjnie wykonane zdjęcia produktów znacząco wpływają wyniki sprzedaży. Zdjęcia produktowe to nie koszt, to inwestycja!

Fotografia produktowa ma dziś zastosowanie niemal w każdej branży. Niemal każdy producent czy sprzedawca potrzebuje zdjęć produktowychFotografia ta (czyli z ang. nazywane packshoty) to najprostsze zdjęcia produktowe prezentujące przedmioty. Powinny one prezentować produkt, w taki sposób, jaki jest w rzeczywistości, bez przerysowań, cieni i zbędnej twórczej interpretacji zazwyczaj na białym tle. Ich zadaniem jest prezentacja produktu w taki sposób, aby zachęcić klienta do zakupu.

Trzeba pamiętać o tym, że bez dobrej jakości zdjęcia nawet najlepszy towar nie wzbudzi zainteresowania wśród konsumentów, co niestety przełoży się na mniejsze zyski. Warto zatem już na etapie tworzenia katalogów produktowych zadbać o ciekawe opisy i nieprzeciętne zdjęcia. Klucz do sukcesu tkwi w dużej mierze w stworzeniu pięknych i profesjonalnych fotografii, które przyciągną wzrok potencjalnego klienta.

Najbardziej klasycznym sposobem przedstawiania produktu jest umieszczenie go na białym tle, jednak w zależności od życzenia Klienta, przedmiot może być wyszparowany (wycięty z tła), z naturalnym cieniem lub odbiciem. W przypadku fotografowania wielu przedmiotów, warto pokazać ich wielkość i skalę względem siebie nawzajem. Można też stworzyć unikalną scenografię, na tle której prezentowany jest produkt.

Dodaj komentarz